Bagaimana Cara Mulakan Bisnes Burger. Bisnes Burger salah satu bisnes yang dah lama wujud kat Malaysia ni. Sehingga sekarang bisnes ini masih giat dijalankan memandangkan Burger antara makanan yang tidak asing lagi bagi rakyat di negara kita.

Memulakan bisnes burger atau apa jua bisnes makanan mestilah melihat kepada permintaan dalam pasaran. Di Malaysia permintaan terhadap burger sangat baik tapi bergantung pula kepada lokasi dan rasa burger yang dihasilkan. Burger yang dihasilkan mestilah sedap.

Sifat manusia yang mahukan makanan yang sedap itu sudah lumrah. Sedap itulah yang akan membawa kepada kepuasan dalam bab makan. Kalau tak sedap takde maknanya dorang nak jadi pelanggan tetap burger korang. Tambahan pula burger yang dihasilkan adalah dari resepi rahsia.

Bagaimana Cara Mulakan Bisnes Burger

Nak mulakan bisnes burger atau nak mulakan bisnes burger yang berjaya dan berkesan adalah dua perkara yang berbeza. Jadi anda boleh pilih nak jadi peniaga burger yang macam mana?

cara mulakan bisnes burger

Untung bisnes burger bergantung kepada bagaimana cara anda menjalankannya. Bermula dengan lokasi, bahan-bahan yang digunakan, resepi burger, aneka jenis burger dan layanan terhadap pelanggan.

Pilihlah lokasi yang tepat dan cuba hasilkan burger yang sedap. Untuk fasa permulaan anda kena pikat selera pelanggan untuk dapatkan pelanggan berulang. Cuba hasilkan resepi burger yang sedap. Boleh dapatkan feedback kawan-kawan ataupun ahli keluarga tentang rasa burger yang anda buat. Boleh belajar resepi burger sedap di pautan ini.

Berikut saya senaraikan pula apa yang perlu anda pertimbangkan dan buat untuk mulakan bisnes burger.

Cara Mulakan Bisnes Burger

1) Mestilah ada ILMU

Nak buat apa pun kena ada ilmu. Jangan main terjah je nak untung cepat.  Ilmu pemasaran, ilmu tarik pelanggan, kos bisnes burger, margin keuntungan, sumber untuk dapatkan bahan-bahan dan cara buat burger. Banyak kan ilmu yang anda kena ada? Jangan panik, boleh baca rujukan ini.

2) Pembekal

Mungkin anda jumpa banyak pembekal tetapi nak jumpa pembekal yang ngam dengan anda tu mungkin susah. Jangan bimbang, anda kena rajin buat kajian kat mana nak cari pembekal yang kosnya murah. Kenapa kena cari pembekal? Sebab anda perlukan bahan seperti minyak, daging, roti, sayur, telur dan banyak lagi. Anda boleh beli borong terus dari kilang.

3) Resepi Burger Sedap

Burger mestilah sedap supaya pelanggan suka. Bila dorang dah suka nescaya dorang akan jadi pelanggan tetap. Sedap itu kepuasan. Jadi kuncinya anda kena puaskan hati dorang. Untuk bersaing dengan peniaga lain, anda boleh hasilkan burger yang unik atau ada kelainan tersendiri. Boleh baca resepi burger ini untuk hasilkan burger yang unik.

4) Lokasi Strategik

Faktor kawasan memainkan peranan penting. Lokasi anda pilih mestilah tempat tumpuan orang ramai atau lebih bagus disitu takde peniaga burger yang lain. Misalnya di pasar malam, stesen bas, berhampiran dengan pasaraya atau mana-mana lokasi yang bagus.

5) Mental dan Fizikal

Yang ini adalah dari dalam diri korang sendiri. Mental dan fizikal kena kuat. Kalau tak separuh jalanlah jawabnya. Korang bukan sahaja kena uruskan bisnes, kena jadi tukang buat burger malah kena layan karenah pelanggan yang pelbagai. Tak nak pedas, tak nak bawang, daging nak garing, sos lebih, tak nak sayur dan macam-macam lagi yang korang kena hadap. Kena sabar, mental fizikal kena kuat.

7 Masalah Untuk Berniaga Burger

1) Tak tahu nak jadikan Bisnes Burger sumber pendapatan pasif

Ramai yang fikir bisnes burger tak boleh dijadikan pendapatan pasif tapi sebaliknya jika anda tahu ketika anda tidur sekalipun duit tetap masuk. Tak semestinya anda kena ada di gerai burger setiap masa.

2) Tak tahu nak mula dari mana

Cara nak mula bisnes burger susah bagi sesetengah orang sebab tak tahu langkah pertama. Masih tercari-cari sifu atau paling tidak sebuah panduan yang berbentuk begini untuk membantu anda.

3) Untung ke buat bisnes burger

Boleh untung ke dengan jual burger? Jangan salah anggap bahawa untung bisnes burger sangat kecil sebab anda boleh tingkatkan keuntungan dengan menggunakan cara ini.

4) Berapakah modal Bisnes Burger

Soalan yang membelenggu fikiran untuk memulakan bisnes burger. Anda sebenarnya kena buat pengiraan kos barulah anda boleh nampak berapakah modal permulaan.

5) Pengurusan bisnes burger

Bila dah ada bisnes mestilah kena uruskannya misalnya pengurusan alatan dan operasi sepanjang anda bisnes barulah boleh jana 3 hingga 4 angka sebulan.

6) Lokasi strategik

Lokasi bukan sekadar lokasi semata-mata sebalinya mestilah lokasi yang strategik. Nak letal stall burger kena buat kajian kat mana kawasan hotspot yang supaya gerai burger anda disedari dan dikenali.

Panduan Memulakan Bisnes Burger

Banyak juga beberapa perkara yang perlu anda pertimbangkan untuk memulakan bisnes burger atau dalam erti kata lain anda perlu ada ilmu dalam bisnes burger. Jadi apa kata anda baca panduan Rahsia Bisnes Burger ni oleh anak Datuk Chef Li ni : Panduan 5 Angka Dengan Bisnes Burger

cara dan panduan buat bisnes burger berkesan
Nak berjaya kenalah ada sifu dan belajar dari orang-orang yang berilmu supaya anda berjaya..

Banyak panduan bisnes burger yang didedahkan dalam ebook ni supaya anda berjaya dalam bisnes burger. Kalau anda nak tahu beberapa Rahsia Penting dalam bisnes buger ni cepat-cepatlah ke website Rahsia Bisnes Burger 5 Angka Sebulan

Membaca ebook ini adalah salah satu usaha anda untuk mempelajari selok belok cara mulakan bisnes burger. Semoga berjaya saya ucapkan. Terima kasih membaca artikel bagaimana cara mulakan bisnes burger.

1 Comments

Terima Kasih Saya Ucapkan Kerana Sudi Meninggalkan Komen.

  1. Terima kasih atas panduan yang diberikan.. mohon share supaya dapat dijadikan panduan kepada mereka yang berminat untuk jadi usahawan dalam bidang ni..

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima Kasih Saya Ucapkan Kerana Sudi Meninggalkan Komen.

Previous Post Next Post