Showing posts with label Cara Untung Jual Burger. Show all posts
Showing posts with label Cara Untung Jual Burger. Show all posts

Bagaimana Cara Mulakan Bisnes Burger

Bagaimana Cara Mulakan Bisnes Burger. Bisnes Burger salah satu bisnes yang dah lama wujud kat Malaysia ni. Sehingga sekarang bisnes ini masih giat dijalankan memandangkan Burger antara makanan yang tidak asing lagi bagi rakyat di negara kita.

Memulakan bisnes burger atau apa jua bisnes makanan mestilah melihat kepada permintaan dalam pasaran. Di Malaysia permintaan terhadap burger sangat baik tapi bergantung pula kepada lokasi dan rasa burger yang dihasilkan. Burger yang dihasilkan mestilah sedap.

Sifat manusia yang mahukan makanan yang sedap itu sudah lumrah. Sedap itulah yang akan membawa kepada kepuasan dalam bab makan. Kalau tak sedap takde maknanya dorang nak jadi pelanggan tetap burger korang. Tambahan pula burger yang dihasilkan adalah dari resepi rahsia.

Bagaimana Cara Mulakan Bisnes Burger

Nak mulakan bisnes burger atau nak mulakan bisnes burger yang berjaya dan berkesan adalah dua perkara yang berbeza. Jadi anda boleh pilih nak jadi peniaga burger yang macam mana?

cara mulakan bisnes burger

Untung bisnes burger bergantung kepada bagaimana cara anda menjalankannya. Bermula dengan lokasi, bahan-bahan yang digunakan, resepi burger, aneka jenis burger dan layanan terhadap pelanggan.

Pilihlah lokasi yang tepat dan cuba hasilkan burger yang sedap. Untuk fasa permulaan anda kena pikat selera pelanggan untuk dapatkan pelanggan berulang. Cuba hasilkan resepi burger yang sedap. Boleh dapatkan feedback kawan-kawan ataupun ahli keluarga tentang rasa burger yang anda buat. Boleh belajar resepi burger sedap di pautan ini.

Berikut saya senaraikan pula apa yang perlu anda pertimbangkan dan buat untuk mulakan bisnes burger.

Cara Mulakan Bisnes Burger

1) Mestilah ada ILMU

Nak buat apa pun kena ada ilmu. Jangan main terjah je nak untung cepat.  Ilmu pemasaran, ilmu tarik pelanggan, kos bisnes burger, margin keuntungan, sumber untuk dapatkan bahan-bahan dan cara buat burger. Banyak kan ilmu yang anda kena ada? Jangan panik, boleh baca rujukan ini.

2) Pembekal

Mungkin anda jumpa banyak pembekal tetapi nak jumpa pembekal yang ngam dengan anda tu mungkin susah. Jangan bimbang, anda kena rajin buat kajian kat mana nak cari pembekal yang kosnya murah. Kenapa kena cari pembekal? Sebab anda perlukan bahan seperti minyak, daging, roti, sayur, telur dan banyak lagi. Anda boleh beli borong terus dari kilang.

3) Resepi Burger Sedap

Burger mestilah sedap supaya pelanggan suka. Bila dorang dah suka nescaya dorang akan jadi pelanggan tetap. Sedap itu kepuasan. Jadi kuncinya anda kena puaskan hati dorang. Untuk bersaing dengan peniaga lain, anda boleh hasilkan burger yang unik atau ada kelainan tersendiri. Boleh baca resepi burger ini untuk hasilkan burger yang unik.

4) Lokasi Strategik

Faktor kawasan memainkan peranan penting. Lokasi anda pilih mestilah tempat tumpuan orang ramai atau lebih bagus disitu takde peniaga burger yang lain. Misalnya di pasar malam, stesen bas, berhampiran dengan pasaraya atau mana-mana lokasi yang bagus.

5) Mental dan Fizikal

Yang ini adalah dari dalam diri korang sendiri. Mental dan fizikal kena kuat. Kalau tak separuh jalanlah jawabnya. Korang bukan sahaja kena uruskan bisnes, kena jadi tukang buat burger malah kena layan karenah pelanggan yang pelbagai. Tak nak pedas, tak nak bawang, daging nak garing, sos lebih, tak nak sayur dan macam-macam lagi yang korang kena hadap. Kena sabar, mental fizikal kena kuat.

7 Masalah Untuk Berniaga Burger

1) Tak tahu nak jadikan Bisnes Burger sumber pendapatan pasif

Ramai yang fikir bisnes burger tak boleh dijadikan pendapatan pasif tapi sebaliknya jika anda tahu ketika anda tidur sekalipun duit tetap masuk. Tak semestinya anda kena ada di gerai burger setiap masa.

2) Tak tahu nak mula dari mana

Cara nak mula bisnes burger susah bagi sesetengah orang sebab tak tahu langkah pertama. Masih tercari-cari sifu atau paling tidak sebuah panduan yang berbentuk begini untuk membantu anda.

3) Untung ke buat bisnes burger

Boleh untung ke dengan jual burger? Jangan salah anggap bahawa untung bisnes burger sangat kecil sebab anda boleh tingkatkan keuntungan dengan menggunakan cara ini.

4) Berapakah modal Bisnes Burger

Soalan yang membelenggu fikiran untuk memulakan bisnes burger. Anda sebenarnya kena buat pengiraan kos barulah anda boleh nampak berapakah modal permulaan.

5) Pengurusan bisnes burger

Bila dah ada bisnes mestilah kena uruskannya misalnya pengurusan alatan dan operasi sepanjang anda bisnes barulah boleh jana 3 hingga 4 angka sebulan.

6) Lokasi strategik

Lokasi bukan sekadar lokasi semata-mata sebalinya mestilah lokasi yang strategik. Nak letal stall burger kena buat kajian kat mana kawasan hotspot yang supaya gerai burger anda disedari dan dikenali.

Panduan Memulakan Bisnes Burger

Banyak juga beberapa perkara yang perlu anda pertimbangkan untuk memulakan bisnes burger atau dalam erti kata lain anda perlu ada ilmu dalam bisnes burger. Jadi apa kata anda baca panduan Rahsia Bisnes Burger ni oleh anak Datuk Chef Li ni : Panduan 5 Angka Dengan Bisnes Burger

cara dan panduan buat bisnes burger berkesan
Nak berjaya kenalah ada sifu dan belajar dari orang-orang yang berilmu supaya anda berjaya..

Banyak panduan bisnes burger yang didedahkan dalam ebook ni supaya anda berjaya dalam bisnes burger. Kalau anda nak tahu beberapa Rahsia Penting dalam bisnes buger ni cepat-cepatlah ke website Rahsia Bisnes Burger 5 Angka Sebulan

Membaca ebook ini adalah salah satu usaha anda untuk mempelajari selok belok cara mulakan bisnes burger. Semoga berjaya saya ucapkan. Terima kasih membaca artikel bagaimana cara mulakan bisnes burger.

Cara Mulakan Bisnes Burger

Cara Mulakan Bisnes Burger - Ini adalah salah satu bisnes yang digemari rakyat Malaysia. Bisnes burger adalah sebuah perniagaan yang menjadi kegilaan ramai rakyat malaysia sejak zaman berzaman.

Tambahan pula, zaman sekarang semakin menekan jiwa. Kalau anda perhatikan macam-macam isu ekonomi yang timbul. Sebab tulah semakin hari semakin ramai yang buat bisnes.

cara nak mula bisnes burger

Nak cari pendapatan sampingan kalau tak, takkan lah sesaje nak buat bisnes. Takde lagi yang saya jumpa kat dunia ni yang sesaje buat bisnes. Kalau tak kerana isu ekonomi takde maknanye nak cari duit lebih sket.

Ataupun memang dah ada simpanan lebih tapi buat bisnes untuk kembangkan pendapatan. Tapi berapa kerat je berjaya kembangkan simpanan yang ada tu supaya menjadi bisnes yang mendatangkan pulangan berganda-ganda.

Memulakan bisnes burger adalah salah satu kegemaran rakyat malaysia untuk tambah pendapatan.

Cara Memulakan Bisnes Burger


Inilah salah-satu perniagaan yang tidak memerlukan modal besar,  tak memerlukan kepakaran yang tinggi serta tidak akan mengganggu waktu bekerja sepenuh-masa anda jika anda seorang pekerja makan gaji di sektor Kerajaan atau Swasta.

Kalau anda memilih perniagaan yang tidak memerlukan modal yang besar maka bisnes burger sesuai untuk anda. Malah jika anda bekerja makan gaji sekalipun anda boleh mulakan bisnes burger.

Apa yang penting anda perlu buat perancangan terutama sekali modal, lokasi gerai burger anda, pengangkutan dan barang-barang yang diperlukan.

Seperkara yang anda kena ingat dan jangan lupa adalah ILMU.

Dalam apa jua bisnes mestilah kena ada ilmu. Kalau takde ilmu macam mana nak mulakan bisnes.


TERBONGKAR: Bagaimana Memulakan Bisnes Burger Dengan Pendapatan 5 Angka Sebulan, Didedahkan Secara Langkah Demi Langkah Oleh Seorang Anak Kepada Jutawan Senyap Malaysia!

Anda bertuah kerana dalam perniagaan burger anda boleh belajar daripada anak Chef Li. Beliau ada sediakan panduan khusus untuk rujukan sesiapa sahaja yang minat nak mulakan bisnes burger.

Beberapa persoalan yang mungkin bermain di minda anda jika nak mulakan bisnes burger.


  1. Macam mana nak bermula dan apakah LANGKAH PERTAMA yang perlu anda lakukan untuk memulakan bisnes burger dengan betul dan lumayan.
  2. Anda tercari-cari Sifu atau Tok Guru yang boleh membimbing anda langkah-demi-langkah untuk memulakan dan mengembangkan lagi bisnes burger anda.
  3. Anda sebelum ni tiada ilmu untuk berniaga terutama sekali berniaga burger. Anda sendiri sedar, apa-apa mesti dimulakan dengan ilmu terlebih dahulu jika ingin memulakan sebarang perniagaan.
  4. Untung ke bisnes burger ni? Ada orang kata untung kecil. Tapi bagaimana nak tingkatkan keuntungan daripada bisnes burger ini?
  5. Berapa modal yang perlu dilaburkan untuk permulaan? Apakah terdapat cara dan teknik untuk mengurangkan kos?
  6. Apakah persediaan-persediaan dari segi pengurusan, alatan, pemasaran dan operasi sesebuah bisnes burger yang boleh menjana pendapatan sekurang-kurangnya 4-5 angka sebulan?
  7. Anda tak tahu caranya tapi ingin sangat mempelajarinyaMacam mana nak pilih lokasi yang ‘HOT’ dan strategik untuk meletakkan stall burger bagi mendapatkan prospek dengan mudah tanpa susah-susah keluarkan modal besar untuk buat promosi.
  8. Bagaimana cara serta teknik untuk mencari dan mengurus pekerjabisnes burger anda dengan mudah tanpa anda perlu sendiri jadi ‘pekerja’ perniagaan burger anda.
  9. Anda pun tak ada banyak masa, kalau boleh nak labur dan minta orang lain yang boleh dipercayai untuk uruskan perniagaan burger anda dengan lancar.
  10. Anda tak tahu bagaimana ingin jadikan bisnes burger anda sebagai sumber pendapatan pasif anda. Anda mahu, walau anda tiada di gerai burger, atau anda sedang tidur sekalipun, duit tetap masuk!

10 point di atas adalah persoalan yang biasa timbul bagi sesiapa yang nak mulakan perniagaan burger. Adakah 10 point di atas juga menjadi persoalan anda?

Jika jawapannya ya, panduan bisnes burger dari saudara Afiq Rusly layak diberikan kepada anda. Klik gambar ebook di bawah untuk maklumat lanjut atau terus ke pautan rasmi ini ☞ Panduan Bisnes Burger



Saya doakan anda berjaya dalam perniagaan burger. Selamat memulakan bisnes burger.