Panduan Bisnes di Shopee - Assalamualaikum dan Hai, apa khabar semua? Kali ini saya nak kongsi tentang Panduan Bisnes di Shopee ianya lebih kepada cara jual barang di shopee. Pasti anda tahu tentang shopee kan? Marketplace yang tengah meningkat naik sekarang.

Shopee adalah marketplace yang telah dibuka dalam pasaran Malaysia pertengahan 2015.  Berkonsepkan marketplace shopee mampu bersaing dengan lazada dan juga lelong. Saya juga antara yang suka membeli di Shopee. Dah banyak barang saya beli di shopee antaranya phone Redmi Note 5A Prime tu.

Paling menarik di Shopee, pelawatnya sangat ramai. Secara kasar bilangan pelawatnya dianggarkan seramai 15 juta orang sebulan. Iaitu kira-kira 500,000 orang sehari.

trafik pelawat di shopee
Trafik Pelawat di Shopee


Apa yang lagi best pasal shopee ni pelawat di shopee adalah golongan yang mempunyai keinginan membeli yang tinggi. Sebab itulah mereka masuk atau buka apps Shopee sebab nak beli barang. Jadi sama ada anda penjual atau dropship sekalipun memang saya galakkan anda belajar cara jual barang di shopee malaysia.

Jika anda nak jual barang di shopee anda mestilah daftar terlebih dahulu di laman web shopee atau boleh muat turun apps shopee di phone dan daftar.

Rahsia Cara Menjual di Shopee Malaysia

Pertama
Anda kena tahu mendaftar akaun di Shopee, cara nak masukkan barang hinggalah sampai kepada nak pos barang tu kepada pembeli.

Kedua
Cara mendaftar dan set kedai anda. Sama ada menggunakan apps atau browser di komputer.

Ketiga
Cara masukkan produk ke dalam kedai Shopee anda. Teknik pemilihan gambar dan description.

Keempat
Cara nak menguruskan order!. Ini pun penting juga! Bila dah dapat order, macam mana nak bungkus? Borang apa nak print? Macam mana kalau tetiba stok habis pula?

Kelima
Cara Setel Problem Barang Tak Sampai/ Rosak. Dari beratus-ratus barang yang kita hantar kepada pelanggan, mungkin akan ada 1-2 yang rosak atau gagal diterima oleh pihak pelanggan.

Keenam
4 Teknik Promosi yang boleh anda gunakan di dalam Shopee untuk mempromosikan kedai anda ke tahap maksimun agar lebih ramai yang akan nampak kedai dan produk anda.

Ketujuh
Cara dapatkan produk untuk di jual.

Kelapan
Anda tiada modal untuk beli & simpan stok produk? Juga jangan risau! Ada 3 kaedah niaga yang mana, ianya tidak memerlukan anda untuk menyimpan stok untuk mula berniaga di Shopee.

Pelajari kesemua teknik berniaga di shopee melalui Panduan ini : Baca disini.

16 Sebab Anda Perlu Berniaga di Shopee

bisnes di shopee malaysia
Berniaga di Shopee


Jom muat turun PERCUMA 16 sebab anda perlu berniaga di Shopee. Ikuti step muat turun.

STEP 1 : Sila ke laman web ini.

STEP 2 : Skrol sehingga jumpa Ebook seperti gambar di atas.

STEP 3 : Masukkan nama dan email

STEP 4 : Cek inbox email anda

STEP 5 : Klik link yang di beri untuk pengesahan.

STEP 6 : Cek sekali lagi inbox untuk dapatkan link muat turun.

STEP 7 : Muat turun melalui link yang di beri.


Ok selamat mencuba.


Post a Comment

Terima Kasih Saya Ucapkan Kerana Sudi Meninggalkan Komen.

Previous Post Next Post