3 Website Borong Barang Murah dari China Secara Online - Tanpa laman web yang panduan import barang dari china secara online ini, dah tentu sampai sekarang saya masih blur bagaimana nak beli borong barang china tanpa pergi ke china. Sebenarnya ada banyak website memborong barang china tapi cukuplah 3 website ini yang boleh anda jadikan rujukan sebab ini antara website yang digunakan oleh pemborong dari malaysia.

Banyak kelebihan beli barang dari china secara online misalnya melalui website Taobao.com. Anda tak perlu nak ke china dan barang yang anda pesan akan cepat sampai dalam keadaan selamat. Lagi satu barang yang dibeli secara online ni jauh lebih murah dan kalau jual balik kat negara kita ni memang dapat untung dua hingga tiga kali ganda.

3 Website Borong Barang Murah Dari China Secara Online

Ok, tanpa membuang masa anda, 3 website yang anda boleh gunakan untuk memborong barang murah dari china akan saya senaraikan di bawah ini:

1.Alibaba.com

Di Alibaba.com, ianya adalah lebih khusus kepada pemborong-pemborong yang BESAR dimana, produk-produk disitu dijual dengan harga yang sangat rendah. Tetapi untuk membeli di Alibaba, secara purata, minimum kuantiti yang perlu dipesan adalah antara 500 unit hingga 1,000 ke 10,000 unit.

produk disitu dijual dengan harga yang sangat rendah. Tetapi untuk membeli di Alibaba, secara purata, minimum kuantiti yang perlu dipesan adalah antara 500 unit hingga 1,000 ke 10,000 unit.

2.AliExpress.com

Manakala AliExpress.com pula, adalah untuk segmen pengguna (consumer) dimana, di AliExpress.com, anda boleh membeli produk pada kuantiti yang sedikit, tetapi dengan harga yang agak mahal. Ianya sebenarnya sebuah website yang disasarkan kepada pengguna-pengguna di U.S yang mahu membeli barang dari China secara terus.

3.TaoBao.com


website beli barang dari china

TaoBao.com pula, adalah di tengah-tengah... ianya adalah khas untuk pemborong-pemborong kecil yang mahu memborong secara kecil-kecilan. Di TaoBao.com, anda boleh memborong barang dari 5 unit hinggalah kepada beberapa puluh unit. Harganya pula adalah tidak terlalu mahal seperti AliExpress dan juga tidak terlalu murah seperti Alibaba.com . Jadi ianya "just nice!". Sangat sesuai untuk pemborong-prmborong kecil mendapatkan bekalan bagi memulakan perniagaan mereka secara kecil-kecilan.

Ok, lepas ni janganlah rasa pelik kalau tiba-tiba rakan anda buat bisnes jual barang dari china. Bila ditanya kat mana nak dapatkan barang dari china mereka akan jawab beli secara online. Bunyinya macam mudah kan? Tapi sebaliknya kena tahu cara yang betul dan semestinya kena rajin membaca "Panduan borong barang dari china".

Sambung tentang website Taobao. Jika disenaraikan ada beberapa laman web lain untuk anda borong dari china misalnya Ali Baba. Kali ini saya tak nak cerita tentang Ali Baba ke ape cuma saya nak kongsikan tentang website Taobao.

Website Taobao dah lama dah wujud dan dah ada panduan membeli di Taobao ni cuma kita je tak perasaan. Di Taobao ni ada pelbagai jenis produk yang anda boleh jual semula dengan untung yang lumayan. Cuma ada beberapa perkara yang perlu anda ambil serius kalau berhasrat nak membeli di Taobao.

Antaranya...

  • Anda kena tahu produk apa yang laku keras
  • Produk apakah yang perlu dielakkan
  • Cara membuat pembelian di di Taobao.com
  • Cara jual semula produk tu secara online
  • Proses jualan dengan teknik mengayat

Kalau nak disenaraikan memang ada banyak. Itu cuma sebahagian daripada panduan borong barang dari china di Taobao. Taobao.com sebenarnya lubuk yang sesuai untuk memborong barang dari china. TaoBao.com diwujudkan khas untuk pemborong-pemborong kecil yang mahu memborong secara kecil-kecilan.

Di TaoBao.com, anda boleh memborong barang dari 5 unit hinggalah kepada beberapa puluh unit. Harganya pula adalah tidak terlalu mahal seperti AliExpress dan juga tidak terlalu murah seperti Alibaba.com. Jadi ianya "just nice!". Sangat sesuai untuk pemborong-pemborong kecil mendapatkan bekalan bagi memulakan perniagaan mereka secara kecil-kecilan.

Nampak tak macam mana orang kita buat duit dengan borong barang dari china ni. Mereka beli borong dengan harga yang murah dan jual dengan keuntungan 2 hingga 3 kali gandanya. Tapi itulah kena berhati-hati untuk membeli di Taobao takut-takut ditipu.

Tapi biasanya mereka yang selalu beli barang dari china ni dah ada rahsia mereka yang tersendiri. Mereka dah ada cara nak dapatkan barang yang ada permintaan, barang yang murah dan juga berkualiti.

Kesimpulannya,

Sebenarnya, laman web panduan beli barang china melalui taobao.com banyak membantu peniaga borong barang murah secara online dari china. Biasanya mereka yang beli barang dari china terdiri daripada mereka yang nak dapatkan produk yang jauh lebih murah dan untuk dijual. Daripada terlibat dengan supplier yang cekik darah lebih baik anda beli terus dari china.

Panduan memborong di taobao.com ini sebenarnya banyak membantu peniaga memborong barang murah dari china. Sila muat turun versi preview kat sini ye atau join group untuk dapatkan ebook borong china percuma dan tips memborong di china (Link Group). Ok, kalau anda betul-betul mahu belajar lebih lanjut lagi tentang panduan borong china, saya sangat rekemen anda bookmark laman web ini sebagai rujukan utama.


Jika anda dah expert dengan bisnes borong dari china, anda bolehlah ke next step iaitu borong di laman web 1688. Pernah dengar tentang laman web ini? Jom singgah baca tentang cara memborong di 1688 di web ini.


Sekian, terima kasih.


Dah like Fanpage Beli Barang China. Boleh klik Like Sekarang dan jangan lupa sertai group beli barang china secara online di sini : https://t.me/belibarangchinaonline

Post a Comment

Terima Kasih Saya Ucapkan Kerana Sudi Meninggalkan Komen.

Previous Post Next Post